Kezdőlap > Packaging > Design > Csomagolástervezési tippek I.
DesignPackaging

Csomagolástervezési tippek I.

Gondoljon a legutóbbi vásárlásaira.Miért is azt a márkát vásárolta meg? Impulzus vásárlás volt, vagy valóban szüksége volt rá?

Most hogy ezen elgondolkodott, rájöhetett, hogy igen valóban szükség volt pl. samponra, de miért pont azt a márkát vette meg? Az egyik karcsú szép elegáns flakonban van. Miért pont azt vette meg, és miért nem azt ami a kedvezményeket nyújtó olcsó kiszerelésben van?

Ez a csomagolás egyik célja. Ha helyesen történik, akkor ez lényegében eladja a terméket, felhívja magára a figyelmet, és üzeneteket közvetít a fogyasztók , vásárlók felé.

Az elkövetkezendőkben néhány ötletet mutatunk be arra vonatkozóan, hogyan lehet egy terméket a csomagolása révén kiemelni a többiektől, hogy nagy tömegek számára legyen vonzó!

01. Használjon mintákat

5

 Behance/Anagrama

Használjon mintákat a csomagolás egyszerűségének növelésére.Ez a szerszámcsomagolás egyszerű felépítésű, de a háttérben érdekes csíkozással érinti meg a vásárlót. A színséma minőségi, amerikai érzést nyújt, és az eszközök pedig magukért beszélnek.

02. Használja ki az összes rendelkezésre álló teret, helyet

6

Behance/Anagrama

Amikor megalkot egy csomagolást, használjon ki minden helyet,teret, amennyit csak tud.Ez a doboz virágos mintázatot használ a belső területén. Ahelyett, hogy a belső felület érintetlen maradna, a grafika megnöveli a doboz értékét, vagyis a dobozban lévő termék is értékesnek adja magát.

03. Ne tartson az egyszerűségtől

7

 Behance/Anagrama

Néha az egyszerűség kulcsfontosságú, és ez igaz ez a csomagolásban is.A földszínű tónus, újrahasznosított anyag érzetét adja, melyet csak megerősít a madártoll illusztrációjával. A címkéken megjelenő színek szépen igazolják a formatervezést, és egy kicsit moderné teszik a csomagolást.

04. Gondoljon az élményre, megtapasztalásra

10

 Behance/Anagrama

Vegye figyelembe azokat a lépéseket, amelyeken egy személy átmegy, miközben kölcsönhatásban van a termékével. Ebben az esetben a termék, egy luxus papucs. Mivel ezek luxus termékek, egy kellemes tapintású porvédő zsákba is bekerülnek, mielőtt a dobozba helyeznék őket. A vevő felnyitja a dobozt, lát egy másik csomagot is, amit kibont, majd felfedezi benne a papucsokat. A csomagolás rétegzett felépítése a luxus érzetét kelti, és a vásárló számára egyértelmű utalás a luxus megtapasztalására, ugyanakkor az alkalmazott plussz anyagok ára, nem feltétlenül jelentenek tetemes extra költséget.

05. Egészítse ki a terméket

11

 Behance/Marie Zieger/moodley brand identity

Győződjön meg róla, hogy a csomagolás kiegészíti-e a belsejében lévő terméket. Ez a csomagolás egyszerűnek és természetesnek tűnik, akárcsak a csomagolásban lévő termék. Látható a termék összes eleme, darabja, amelyet megvásárol  vevő, így az eladó büszke lehet termékére is, amit értékesít.

06. Legyen játékos

13

 Behance/Tried&True Design

Ha lehetősége nyílik arra, hogy játékossá válhasson a csomagolás, alkalmazza azt. Ez a csomagolás hihetetlenül játékos, de mégis egyszerű. Az illusztráció kölcsönhatásba lép a termékkel, de mégis lehetővé teszi, hogy kiemelkedjen. A színek a gyümölcshöz kapcsolódnak, és a gyümölcsevő figura a termék minőségét emeli ki.

forrás: behance.net

fotók: behance.net és forrásai