Kezdőlap > Packinfo > Innovation > Innovatív csomagolással újít az Unilever a műanyaghulladék kiküszöbölése érdekében
InnovationPackagingPackaging materialPackinfo

Innovatív csomagolással újít az Unilever a műanyaghulladék kiküszöbölése érdekében

Kilenc márka vezet be új termékeket az egyedülálló Loop™ bevásárló platformon

Ups driver delivering a package

Az Unilever kilenc márkájával kapcsolatban mutatott be újrafelhasználható csomagolási újításokat Nyugat-Európában, köztük négy teljesen új kiszerelést. A termékeket az egyedülálló, hulladékmentes Loop™ vásárlórendszerben vezetik be kísérleti jelleggel.

A Loop™ egy újszerű üzleti modell, amin keresztül a fogyasztási cikkeket gyártó cégek, valamint az újrahasznosítás nemzetközi éllovasa, a TerraCycle arra szövetkeztek, hogy közvetlenül a fogyasztóhoz juttassák el a prémium tartós csomagolást, majd használat után visszagyűjtsék és újratöltsék azt.

A platform arra is lehetőséget kínál, hogy számos más piaci szereplővel közösen, valós piaci méretekben vizsgáljanak újrafelhasználási modelleket és megváltoztassák a fogyasztói magatartást, elősegítve ezáltal a körforgásos csomagolási rendszerek kereskedelmi életképességét.

Olyan márkák teszik próbára az alumíniumból és üvegből készült, újratölthető csomagolást, mint a REN Clean Skincare minőségi bőrápolócsalád, a Hellmann’s, a Love Beauty and Planet, a Love Home and Planet, és a Seventh Generation.

New deodorants 2019

Négy Unilever-márka is részt vesz a Loop™ rendszerének piaci tesztjében. A világ legismertebb dezodormárkái, vagyis a Dove, a Rexona és az AXE összesen évi több mint 1 milliárd embert érnek el világszerte. A dezodorok egy minim™ névre keresztelt, újratölthető prémium stift dezodort tesztelnek. A rozsdamentes acélból készült stift megjelenése minimalista, kompakt és fenntartható, ezzel új fogyasztói élményt kínál, szükségtelen anyagok felhasználása nélkül. A dezodorok használattól függően átlagosan egy hónapig tartanak ki, a csomagolást pedig úgy tervezték, hogy legalább 100 töltési ciklust kibírjon. Így minden stift várhatóan nyolc évig használható, ezáltal közel 100 műanyagcsomagolást vált ki.

A Signal szájápoló márka egészen új formátumot, újratölthető fogkrém-tablettát mutatott be Tooth Tabs néven. Ez az újdonság arra is lehetőséget ad a fogyasztóknak, hogy kevesebb vizet használjanak a fogmosáshoz: a tablettát szét kell rágni, majd a szokásos módon kell fogat mosni, végül öblíteni. Hulladék és nehézség nélkül hatalmas nyújthatunk segítséget a Földnek.

Signal's new product for 2019

Az Unilever részvétele a Loop™-ban jól illeszkedik a vállalat egy hatékonyan működő műanyagkezelési rendszer és a valóban körforgásos csomagolásrendszer kialakítására tett erőfeszítési közé. 2017-ben az Unilever elkötelezte magát amellett, hogy 2025-re minden műanyag csomagolását újrafelhasználhatóvá, újrahasznosíthatóvá vagy komposztálhatóvá teszi. A vállalat már jelentős előrehaladást ért el ezen a téren: forgalma jelentős növekedése ellenére a csomagolóanyagok abszolút mennyisége a 2010-e szinten maradt. Az Unilever továbbra is határozottan arra törekszik, hogy tovább csökkentse az egyszerhasználatos műanyagok használatát.

“Véget akarunk vetni a jelenlegi ’vedd meg, használd, dobd el’ kultúrának és nagy lépéseket akarunk tenni termékeink újrafelhasználhatóra tervezéseiben. Büszkék vagyunk rá, hogy a Loop alapító partnerei lehetünk, és hogy közkedvelt márkáinkat körforgásra tervezett csomagolásban is elérhetővé tesszük.” mondta Alan Jope, az Unilever vezérigazgatója.

Forrás: unilever.hu 2019.02.28