Kezdőlap > Packinfo > Innovation > A Coca-Cola papírpalackokat fejleszt
InnovationIparágPackagingPackaging materialPackinfoTöltőiparVezér

A Coca-Cola papírpalackokat fejleszt

100% papír, 100% újrahasznosított anyagok. Ezen dolgozik a Coca-Cola vállalat, hogy megvalósuljon a Hulladékmentes Világ. A célok eléréséhez a Paboco startup céggel közösen megalkották az első papírpalack-prototípust. A különleges palack videón is megtekinthető, a felvételeken ráadásul bepillantást nyerhetünk a laborba, ahol a prototípusok tesztelése zajlik.

Képzelj el egy olyan jövőt, ahol minden egyes előállított és eladott csomagolást felhasználás után összegyűjtenek és újrahasznosítanak – vagyis a Hulladékmentes Világot.  A Coca-Cola ezt tűzte ki célul: arra törekszik, hogy 2030-ig minden egyes eladott palackja vagy fémdoboza után összegyűjtsön és újrahasznosítson egyet, ezzel is jelentősen csökkentve az új, nem újrahasznosított csomagolóanyagok használatát, miközben csak 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagokkal dolgozik.

Mindezekhez folyamatos innovációs beruházásokra, a különböző technológiák feltárására, illetve partnerségekre, együttműködésekre van szükség: a jelen esetben a papírpalack adta lehetőségeket legalaposabban vizsgáló Paboco vállalkozáshoz fordultak.

A dán Paboco tavaly indult innovációs közössége, a Paboco Pioneer Community – melynek a Coca-Cola az egyik alapítótagja – azon dolgozik, hogy a világon elsőként olyan, teljesen bioalapú és újrahasznosítható papírpalackot hozzon létre, ami üdítők, szépségápolási cikkek és más mindennapos fogyasztói termékek csomagolásaként is szolgálhat.

Az újrahasznosítható papírpalack prototípusa már elkészült, de a tökéletes megvalósításáig még további teendők vannak. Az első generációs palack még mindig tartalmaz valamennyi műanyagot. „Ez a prototípus papírvázból áll, de még egy vékony műanyag a bélése. Ez a műanyag persze 100%-ban újrahasznosított műanyagból készül, amely felhasználás után ismét újrahasznosítható. De olyan papírpalackot szeretnénk megalkotni, amely teljes egészében papírként hasznosítható újra. A következő lépésben arra keressük a megoldást, hogy műanyagréteg nélküli palackot hozzunk létre – mondta a projekten dolgozó Stijn Franssen, a Coca-Cola EMEA Kutatás-Fejlesztés csomagolási innovációs menedzsere.

Mindez annak a közös útnak a része, hogy megtalálják a leginkább fenntartható csomagolási megoldásokat, és az emberek a Coca-Cola üdítőitalait úgy élvezhessék, hogy az nekik és a bolygónknak is a legjobb legyen – tudtuk meg a csomagolási innovációs szakértőtől.

A papírpalack prototípusát bemutató videó megtekinthető itt.

A Coca-Cola Company-ról

A Coca-Cola Company (NYSE: KO) teljes üdítőitalportfóliót gyártó vállalat, amely több mint 500 szénsavas és szénsavmentes márkát forgalmaz a világ több mint 200 országában. A vállalat Coca-Cola márkáin kívül portfóliónkba tartozik a világ legértékesebb üdítőitalmárkáinak jelentős része, mint az AdeZ növényi alapú italok, az Ayataka zöld tea, a Costa kávé, a Dasani vizek, a Del Valle dzsúszok és gyümölcsitalok, a Fanta, a Georgia kávé, a Gold Peak teák és kávék, az Honest Tea, az innocent smoothie-k és dzsúszok, a Minute Maid/Cappy dzsúszok, a Powerade sportitalok, a Simply gyümölcslevek, a smartwater, a Sprite, a vitaminwater, valamint a ZICO kókuszvíz. Folyamatosan alakítjuk portfóliónkat, csökkentjük termékeink cukortartalmát, és innovatív termékeket vezetünk be a piacra. Jelentős erőfeszítéseket teszünk emellett ökológiai lábnyomunk csökkentése érdekében azáltal, hogy visszapótoljuk az italgyártás során felhasznált vizet, és népszerűsítjük az újrahasznosítást. Palackozó partnereinkkel közösen a Coca-Cola rendszerében több mint 700 000 embert foglalkoztatunk, így világszerte gazdasági lehetőségeket biztosítunk a helyi közösségeknek. További információért látogassa meg a Coca-Cola Journey-t a www.coca-colacompany.com  oldalon, kövessen minket a Twitteren, az Instagramon, a Facebookon és a LinkedInen.

forrás: noguchi.hu 2020.10.26