Érdekességek
Kezdőlap > Iparág > A Coca-Cola “DS Smith Lift Up” gyűjtőcsomagolása
IparágPackagingSecondary packagingTöltőipar

A Coca-Cola “DS Smith Lift Up” gyűjtőcsomagolása

A DS Smith, vezető globális fenntartható csomagolásgyártó vállalat és a Coca-Cola az egységcsomagolás műanyag hordfüleit a „DS Smith Lift Up” hullámpapír alapú csomagolási innovációra cseréli

Budapest, 2023. október 3. – A DS Smith PLC, vezető globális fenntartható csomagolásgyártó vállalat és a Coca Cola HBC Austria együttműködésben hullámpapíralapú csomagolásra cseréli a 1,5 literes PET üdítőital gyűjtőcsomagolások műanyag hordfüleit. Ezt az új műanyaghelyettesítő megoldást 2023 szeptemberétől szállítják az ausztriai szupermarketekbe.

Az innovatív DS Smith Lift Up csomagolási megoldás olyan hullámpapír hordfül, amely 100%-ban újrahasznosítható és kényelmesebbé teszi a fogyasztók számára a csomag szállítását. A kraft papír és hullámpapíralapú megoldás a hatékony tervezésnek köszönhetően, további partnerek közreműködésével évente mintegy 200 tonnával csökkentheti a Coca-Cola HBC Ausztria a felhasznált műanyag mennyiségét.

A DS Smith és a Coca-Cola HBC határozott víziója az innovatív csomagolási megoldások kapcsán, hogy 100%-ban újrahasznosíthatóak legyenek, és a lehető legkevesebb anyagot használják fel hozzájuk.

A DS Smith Lift Up-ot a DS Smith egyedülálló Circular Design Metrics (Körforgásos Tervezés Mérőszámai) alkalmazásával fejlesztették ki, amely a csomagolás és gyártásból adódó karbonlábnyom jelentős csökkentését eredményezte. A Krones, vezető csomagológép-gyártóval együttműködésben készült DS Smith Lift Up innováció különböző méretű palackokhoz alkalmazható. Az egységcsomag hordfüle puha markolattal segíti, hogy a fogyasztók kényelmesen hazavigyék a PET-palackos termékeket, melyeket stabilan tart a fenntartható csomagolás.

Stefano Rossi, CEO Packaging Solutions Division, DS Smith:

„Büszkék vagyunk, hogy partnerek vagyunk ebben az innovatív csomagolási megoldásban, amely csökkenti a felesleges hulladékot és az egyszer használatos műanyagot. A DS Smith Lift Up koncepciót a DS Smith Circular Design Metrics (Körforgásos Tervezés Mérőszámai) megközelítést alkalmazva alkottuk meg. A lehető legkevesebb anyagot használtuk, csökkentve a környezetre gyakorolt hatást. Nem mellesleg, fantasztikusan fest az üzletekben és szupermarketekben.

 A Coca-Cola HBC, a Krones és a DS Smith együttműködése kulcsfontosságú az egyszer használatos műanyagok csökkentésében, s hogy innovációval előmozdítsuk a változást. Vállalatunk tevékenységének középpontjában a fenntartható tervezés áll, és ez egy ragyogó példa arra, hogy a csomagolásban milyen innovációs lehetőség rejlik, amely a gyártók, a kiskereskedők és a fogyasztók számára is utat mutat egy fenntarthatóbb jövő felé.”

Marcel Martin, CCHBC’s Chief Corporate Affairs and Sustainability Officer:

„Ez az első ilyen jellegű csomagolási megoldás a Coca-Cola, Fanta és Sprite 1,5 literes gyűjtőcsomagolásához, ami a vállalkozói gondolkodásmódunk, a megbízható partnerekkel való együttműködésbe vetett abszolút hitünk és a 2040-re nettó nulla kibocsátás elérésére irányuló törekvésünk eredménye. Vállalatunk 2022-ben hatodik alkalommal lett a világ legfenntarthatóbb italgyártó vállalata a Dow Jones Fenntarthatósági Indexen, a világ egyik vezető globális fenntarthatósági értékelése szerint.

Megtiszteltetés számunkra, hogy az S&P Global Sustainability Yearbook 2023 61 iparág, több mint 7000 vállalatát vizsgálva az első helyre sorolt minket. 2023-ban pedig immáron kilencedik éve az MSCI ESG Ratings legjobb fenntarthatósági értékelését kaptuk. Tisztában vagyunk azonban az előttünk álló hatalmas feladattal, hogy fenntarthatóbb üzleti tevékenységet alakítsunk ki. Folytatjuk a fejlesztéseket, az együttműködést és a beruházásokat, hogy továbbra is fenntartható módon kínáljuk italainkat.”

A 1,5 literes PET gyűjtőcsomagolások új csomagolási megoldását a Coca-Cola, Fanta, Sprite és Mezzo mix márkákhoz használják Ausztriában.

DS Smith PLC

DS Smith a világ egyik vezető fenntartható rostalapú hullámpapír csomagolási megoldások szállítója, újrahasznosítási és papírgyártási tevékenységgel támogatva. Központi szerepet játszik az ágazatok közötti értékláncban, beleértve az e-kereskedelmet, FMCG és ipari szektort. A DS Smith, „A csomagolás újraértelmezése a változó világban” küldetése és „A jelenben a jövőért” fenntarthatósági stratégiája révén elkötelezett, hogy segítse a körforgásos gazdaságra való átállást, miközben körforgásos megoldásokat kínál partnerei és a szélesebb társadalom számára a problémás műanyagok kiváltása, a szén-dioxid ellátási láncból való kivezetése kapcsán, valamint innovatív újrahasznosítási megoldásokat nyújtson. Ezt foglalja magában a DS Smith egyedülálló modellje, a doboz újjászületés 14 nap alatt, amelynek középpontjában a tervezési képességek és az innovációs stratégia áll. A londoni székhelyű DS Smith FTSE 100 vállalat, mely 34 országban tevékenykedik – köztük Magyarországon is -, mintegy 30.000 embert foglalkoztatva. Az Ellen MacArthur Alapítvány stratégiai partnere, amely az üzleti élet számos szereplőjével, akadémiai szakértővel, döntéshozóval és intézménnyel dolgozik együtt a globális, rendszer szintű megoldások széles körű kiterjesztése és a körforgásos gazdaságra való átállás felgyorsítása érdekében. Története egészen a 1940-es évekig vezethető vissza, a Smith család által indított dobozkészítő vállalkozáshoz.

A csomagolás újraértelmezése a változó világban

https://www.dssmith.com/hu/fenntarthatosag/fenntarthatosagi-strategia

https://www.dssmith.com/hu

Coca-Cola HBC

A Coca-Cola HBC, a The Coca-Cola Company folyamatos növekedésben lévő csomagolt fogyasztási árucikk üzletága és stratégiai palackozó partnere. Olyan pillanatokat hozunk létre, amelyek mindannyiunkra frissítően hatnak azáltal, hogy értéket teremtünk az érdekelt felek számára, és támogatjuk azon közösségek társadalmi-gazdasági fejlődését, amelyekben tevékenykedünk. Víziónk, miszerint folyamatosan vezető italpartnerek legyünk – aki minden alkalomra, a nap bármely szakára kínál italokat – ügyfeleinkkel együttműködve 740 millió fogyasztót szolgálunk ki 29 ország tágabb földrajzi környezetében. Portfóliónk az egyik legerősebb, legszélesebb és legrugalmasabb az italiparban a fogyasztók körében vezető szénszavas italok mellett gyümölcslé, víz, sportital, energiaital, tea, kávé és prémium szeszes ital kategóriákban. Márkáink a Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar, Fanta, Sprite, Schweppes, Kinley, Costa Coffee, Caffè Vergnano, Valser, FuzeTea, Powerade, Cappy, Monster Energy, Macallan, Jack Daniel’s, Grey Goose. Támogatjuk a nyitott és befogadó munkakörnyezet kialakítását 33.000 alkalmazottunk körében, és hiszünk abban, hogy a pozitívabb környezeti hatások kialakítása szerves részét képezi jövőbeli növekedésünknek. Az ESG referenciaértékek, például a Dow Jones Sustainability Index, CDP, MSCI ESG, FTSE4Good és ISS ESG tekintetében a legjobb fenntarthatósági teljesítményt nyújtók közé tartozunk. A Coca-Cola HBC a londoni tőzsdén prémium listán jegyzett (LSE: CCH), valamint az athéni tőzsdén is jelen van(ATHEX: EEE).

https://www.coca-colahellenic.com/

Krones Technology

A Krones a folyékony halmazállapotú fogyasztási cikkek gyártói számára teljeskörű megoldást kínál. A kiváló minőségű italok és a folyékony élelmiszerek olyan értékes nyersanyagokból készülnek, mint víz, növényi fehérjék, zab, friss tej, komló, maláta vagy élesztő. Mielőtt azonban elhagyják a gyárat, számos különböző feldolgozási lépésen mennek keresztül – és a Krones Group mindegyikhez kínál megfelelő műszaki megoldást, kezdve magával a gyártással, a legkorszerűbb töltésen, csomagolósoron keresztül egészen a műanyag újrahasznosításig, a belső logisztikáig, digitalizálásig. A vállalat székhelye a németországi Neutraublingban található.

https://www.krones.com