Új, innovatív csomagolástechnikai megoldást mutatott be a 3M, amely ha beválik és széles körben elterjed, leválthatja a csomagküldésben általánosan bevett papírdobozok használatát, számol be arról a Fast Company.
A cég azt ígéri, 3 font (közel 1,5 kilogramm) súly alatt, bármilyen termék biztonságosan elküldhető futárszolgálattal vagy postán új csomagolótekercsükkel, mely kiváltaná a papírdobozok használatát az olyan apróbb tételeknél, mint egy póló vagy épp házhozszállítással rendelt pipereholmik.
A megoldásként kínált tekercs három, különböző műanyagrétegből áll, melyek környezetbarát módon bomlanak le felhasználás után. A belső réteg öntapadó képességgel bír. A középső, hasonlóan a légtasakos (“buborékos”) borítékokhoz, megvédi az árut a szállítás közbeni sérülésektől. A külső réteg pedig biztosítja a csomag vízállóságát. A megoldás további előnye, hogy lezárásához nincs szükség külön ragasztószalgra, és az elkészült csomag egyszerűen fel is címkézhető.
A Flex & Seal Shipping Role névre keresztelt fejlesztés különböző hosszúságú tekercsekben kapható, a felhasználó igényeitől függőben, pont úgy, mint például a konyhában használt fóliák.
S hogy mi a megoldás jelentősége a hétköznapokban?
A 3 fontos súlyhatár nem találomra választott. A 3M azt mondja, adataik szerint az amerikai piacon online házhozszállítással rendelt termékek 60 százaléka ezalatt a súly alatt van. Megoldásukkal így e termékek csomagolása:
- időben jelentősen gyorsabban,
- a csomagolásra elhasznált anyagok mennyiségét csökkentve végezhető el,
- nem utolsó sorban, úgy, hogy az elkészült csomag lényegesen kevesebb helyet foglaljon el a szállítókapacitásból.
A cég nem is titkolja, úgy látják, hogy a házhozszállításra épülő vásárlások korában a csomagolási megoldások olyan aranybányát jelentenek, melyet még nem aknáztak ki. Az adatok alapján, ez nem tűnik túlzó kijelentésnek.
A jelentések szerint az USA postaszolgálata 2018-ban több mint 6 milliárd darab csomagot kezelt.
A UPS küldeményküldő második negyedéves jelentése szerint pedig a vállalat bevétele 1,69 milliárd dollárra nőtt, ami meghaladja az egy évvel korábban elért 1,49 milliárd dollárt.
Csak az amerikai forgalomban évente több milliárd csomagot küldenek kartondobozokban. Az olyan nagyvállalatok, mint az Amazon, komoly erőfeszítéseket tesznek a csomagküldés hatékonyságának növeléséért, így egy újszerű csomagolási megoldás komoly befolyással lehet üzleti eredményükre is.
Nem is beszélve arról, hogy az online piactereken – mint például az eBay – a kiskereskedők és magánszemélyek által eladott termékek egy része szintén kartonbobozban jut el a vevőhöz.
A csomagolótekercset kifejlesztő 3M alapos kutatómunkát végzett a fejlesztés elkészítése előtt. Ennek egyik érdekessége, hogy egyébként az etnográfiában és más társadalomtudományokban alkalmazott kutatási módszerekkel mérték fel azt, hogy melyek a mostani dobozos csomagolás neuralgikus pontjai, vagyis mik azok, melyeken változtatva számos könnyebbség jelenne meg a felhasználók oldalán, a költségcsökkentés mellett.
forrás: origo.hu fastcompany.com 2019.08.05