Legutóbbi hírek
Kezdőlap > Gépek > Újabb stratégiai partnerségi megállapodást írt alá a kormány és a Coca-Cola HBC Magyarország
GépekIparágIpari robotSzállítóeszközökTöltőipar

Újabb stratégiai partnerségi megállapodást írt alá a kormány és a Coca-Cola HBC Magyarország

Megújította és új szintre emelte a 2012-ben indított együttműködést a magyar kormány és a Coca-Cola HBC Magyarország. A Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezetője által a mai napon aláírt újabb stratégiai partnerségi megállapodás értelmében a cég az elkövetkező években a Coca-Cola rendszer legnagyobb közép-európai gyártóbázisát építheti meg. Ennek első lépéseként 2021-ben a vállalat logisztikai robotokat telepít dunaharaszti központjába.

 

Szijjártó Péter a megállapodás aláírása után elmondta, hogy 2020-ban a magyar munkahelyek megvédéséhez jelentős mértékben járultak hozzá azok a vállalatok, amelyekkel a magyar kormány korábban stratégiai partnerségi megállapodást írt alá.  Mint mondta 2010 óta a magyar gazdaságstratégia alapját a nagyvállalatokkal kialakított stratégiai partnerség, a szövetségi viszony jelentette. Ezek a vállalatok teremtenek új munkahelyeket, ők hoznak Magyarországra új beruházásokat, mint most a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., amely a beszállítóin keresztül közvetve 13 ezer magyar embernek biztosítja a megélhetését. Mint a miniszter elmondta, ezek a nagyvállalatok a beszállítói programok révén segítenek a hazai kkv-kat bekapcsolni a világgazdasági körforgásba, együttesen járulnak hozzá a magyar export növekedéséhez, ezen belül ahhoz, hogy 2020-ban a válság ellenére 22%-kal bővülhetett magyar italgyártás export teljesítménye.

„A kormánnyal 2012-ben elsőként indítottuk el a stratégiai együttműködés rendszerét, a mai napon pedig szintén elsőként újítjuk meg partnerségi megállapodásunkat. Vállalatunk eddig 125 milliárd forintot fektetett be hazánkban. Az új megállapodással szeretnénk szintet lépni annak érdekében, hogy Magyarországon jöhessen létre a Coca-Cola rendszer legnagyobb közép-európai gyártóbázisa. Cégünk elképzelései szerint elsősorban új gyártósorokat és logisztikai fejlesztéseket tervezünk megvalósítani.” – hangsúlyozta Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezetője.

A most aláírt megállapodás új területeken is megteremti az együttműködés hosszú távú kereteit: a többi közt kormányzati munkacsoport jön létre a jövő élelmiszeriparának megteremtése, illetve a közös népegészségügyi kihívások vizsgálatára. Közös szándék ezen felül az újrahasznosított anyagokból készülő csomagolások használatának előmozdítása, annak érdekében, hogy hulladékmentesen működő iparággá lehessen átalakítani a hazai ásványvíz és üdítőitalgyártást.

A Coca-Cola HBC Magyarország az elkövetkező években az Ipar4.0 korszaknak megfelelő fejlesztésekkel is hozzájárul a hazai élelmiszeripar digitalizációjához. 2021-ben így a Coca-Cola HBC csoporton belül elsőként Magyarországon vezetik be a robottechnológia alkalmazását. Az ipari robotok a kiszállításra kerülő termékek összeválogatásában nyújtanak segítséget a raktározási folyamatok részeként. A különleges technológiát egy munkavállalóktól elzárt ezer négyzetméteres területen vezetik be, ahol az áruk mozgatása is automatizált járművekkel történik majd. A cég a robottechnológia meghonosítására és vállalatirányítási rendszerének megújítására 1 milliárd forintot költ 2021-ben.

Magyarország legnagyobb üdítőital-gyártója az FMCG (napi fogyasztási cikkeket előállító) vállalatok közül a világon az elsők között, már 2018-ban bevezette az okosszemüvegekre épülő, a gyártás és raktározás hatékonyságát növelő technológiát is.

 

Az első stratégiai megállapodástól a robottechnológia bevezetéséig

A Coca-Cola HBC Magyarország a 2012-ben elsőként aláírt stratégiai megállapodás óta közel 30 milliárd forintot fordított hazai beruházásokra: a vállalat a többi közt átadta az ország egyik legnagyobb kapacitású üdítőital-gyártósorát, elindította ásványvizei exportját, GLACEAU smartwater néven egy új, innovatív terméket vezetett be, illetve megépítette Magyarország legnagyobb élelmiszeripari raktárát.

A cég a hazai beszállítókra támaszkodva ma már 26 országba exportálja termékeit, így mára Magyarország egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalatává vált.

A cég a közös népegészségügyi kihívások megoldásában is partner, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagjaival ugyanis önkéntesen vállalta, hogy 2010-2020 között 50 százalékkal csökkenti a Magyarországon forgalmazott üdítőitalok cukor és kalóriatartalmát.

A Coca-Cola HBC Magyarország számos eszközzel támogatja a csomagolási hulladékok keletkezésének visszaszorítását, illetve azok minél nagyobb arányú újrahasznosítását is. Az elmúlt esztendők innovációs tevékenységének köszönhetően a vállalat valamennyi italcsomagolása 100 százalékban újrahasznosítható és 20 százalékkal csökkent a PET palackok előállításához szükséges műanyag mennyisége is.

Coca-Cola HBC Magyarország

A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 615 millió fogyasztót kiszolgáló és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat 1.050 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13.000 embernek biztosít munkát. A Coca-Cola HBC Magyarország eddig 125 milliárd forintot fektetett be hazánkban. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 26 országba exportálja. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosítják.

Az elmúlt évek folyamatos termékfejlesztésének köszönhetően a Coca-Cola HBC Magyarország ma már több mint 90-féle alkoholmentes italt kínál fogyasztóinak: a szénsavas üdítőitalok (Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Coca-Cola zero lemon, orange és vanilla, Coca-Cola zero koffeinmentes, Fanta, Fanta zero, Sprite, Sprite zero, Kinley, Royal Bliss), a természetes ásványvizek (NaturAqua, Römerquelle), az ízesített vizek (NaturAqua Emotion), innovatív vizek (Smartwater), gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok (Cappy, Cappy ice Fruit, Cappy Pulpy, Cappy Junior, Cappy Smoothie, Cappy+), jegesteák (FuzeTea, FuzeTea zero), sportitalok (Powerade), energiaitalok (Monster, Burn), valamint a növényi italok (AdeZ) egyaránt részét képezik a választéknak. 2020 májusától a vállalat termékportfóliójának része a Rainforest Alliance minősítéssel rendelkező prémium Costa Coffee. A társaság prémium szeszes italokat is értékesít, többek között a Rézangyalt, Jack Daniel’s-t, Finlandiát, Bacardit, The Famous Grouse-t és Camparit.

 

Honlap: https://hu.coca-colahellenic.com/

forrás: lwp.hu 2021.03.25

PACKRADAR-XPO csomagolástechnikai kiállítás - Jelentkezés